Definovanie hotelových služieb
- rozsah a popis hotelových služieb
- prevádzkové a kapacitné parametre hotelových služieb
- štandardy vybavenosti hotelových izieb a apartmánov
- pohyb hosťa a zamestnanca hotela
- odporúčaný spôsob prevádzkovania hotela
Požiadavky na hotelový mobiliár, inventár a techniku
- hotelové izby a apartmány
- hotelová recepcia
- hotelová lobby
- hotelové chodby a spoločné priestory
- reštaurácie a bary
- kuchyňa
- konferenčné a školiace miestnosti
- obslužné miestnosti pre kongres (office pre čašníkov, výdajná kuchyňa)
- skladové priestory
- priestory pre zamestnancov (denná miestnosť, šatne, kancelárie, archív a pod.)
- technické miestnosti (serverovňa, práčovňa, prípadne strážna služba, copy shop, bankomaty a pod.)
Požiadavky na hotelový software
- rezervačný / ubytovací software
- reštauračný software
- kancelársky, prípadne grafický software
- ďalší software podľa požiadaviek prevádzky (predaj a evidencia wellness služieb, čipovanie kariet / čipových hodiniek, centrálne ozvučenie, kamerový systém, evidencia dochádzky, interaktívny TV systém, mobilný čašník a pod.)
Hotelová štúdia
Zadefinovanie hotelových služieb a vybavenosti môže byť súčasťou komplexnej hotelovej štúdie, spracovanej na základe objednávky investora ešte pred samotnou projektovou prípravou. Okrem vyššie uvedených bodov hotelová štúdia spravidla zahřňa:
- analýza lokality hotela a prírodných faktorov
- SWOT analýza
- prieskum trhu a analýza konkurencie
- segmentácia
- business koncepcia vrátane odhadu budúceho vývoja
Hotel pre-opening
Predotváracia fáza hotela býva často podceňovaná zo strany investorov v hotelovom biznise. Ani najlepší architekt, či stavebník nie je schopný pamätať na všetky úskalia, ktoré prináša hotelová prevádzka bez osobných skúseností s prácou v nej.
Odporúčame Vám preto konzultovať Váš projekt hotela s viacerými profesistami v daných oblastiach. Vyhnete sa tým dodatočným investičným zásahom, či prevádzkovým stratám z titulu zvýšenej potreby práce. Zároveň znížite mieru stresu a tým i riziko fluktuácie Vašich zamestnancov v budúcnosti.
Predotváracia fáza hotela trvá spravidla od piatoch do jedného roka pred samotným otvorením hotela v závislosti od investičnej náročnosti a plánovania výstavby.